dijous, 15 de maig del 2008

LA SAMARRETA DE LES SANTES, SEMPRONIANA 1 JULIANA 0:


Semproniana s'ho mira, remena la pilota, remata i gooooooool. Fora conyes, barrejar una festa cristiana amb el futbol és com a mínim susceptible de crítica. Fer servir com a imatge del rètol de les Santes de Mataró un l´estampat clàssic d’una samarreta de futbol amb els color del Mataró em sembla una antítesis del bon gust i de la ideonitat.
L'única raó que em veal cap per motivar la defensa per part de l’ajuntament d’aquests dibuix és la necessitat de crear polèmica i que tothom en parli. Si realment aquest és el motiu per haver escollit aquest disseny diu molt poc dels dirigents polítics encarregats de triar-la. Personalment m’agrada el bon disseny i l’art i sóc sincer si us dic que per a mi és el pitjor disseny de la Festa Major de Mataró que recordo en molts anys. Ara bé, algú va dir una vegada que en qüestió de gustos no hi ha res escrit, doncs potser que comencem a fer punta als llàpissos.
David Morgades i Clopés

4 comentaris:

Unknown ha dit...

Buf, parles -i ho dic seriosament-d'un dels grans debats annuals... Si al futbol es parla d'introduir la tecnologia per acabar amb les polèmiques, aquí el tema és (diria q va així, si no corregeix-me, sietplau) si cal fer un concurs SENSE premi econòmic per estalviar-nos-les.
No hi estic d'acord. Discutir sobre el cartell ja és una de les tradicions populars de les santes. No m'agrada, sí m'agrada, això és una patillada... Jo posaria el d'aquest any en aquesta darrera categoria (i ja en van...). Això sí, i aquest és un altre tema... és molt 'posable' com a samarreta i crea ambient, fet que hauríem de tenir en compte en el capítol de 'virtuds' d'aquest treball i q no té pq garantir un disseny més... artísticament elaborat.
En tot cas, i encara que originàriament pugui ser així, considerar que les santes són una celebració religiosa... Les Santes són la festa major de Mataró, i són els mataronins els que n'hem de gaudir. La religió, com tothom, hi està convidada... però almenys per a mi, si no bé tampoc passa res.

L'ALMOGÀVER DE L'HAVANA ha dit...

Home Albert, el disseny ha de ser atractiu, una altre cosa és que es consideri una festa cristiana o una festa major.

Fins aviat

David

Anònim ha dit...

Doncs a mi m'agrada. Té el seu rollito, tot Mataró convertit en un equip de futbol. Jo aquest any em compraré la samarreta per crear el Santes Futbol Club.

L'ALMOGÀVER DE L'HAVANA ha dit...

Unabomber

Però si a tu no t'agrada el futbol!

Fins aviat

DAVID